top of page
Muhasebeci İş Başında

NEDEN ÖLÇÜLMELİ?

Müşteri Sadakati ve Memnuniyeti

NPS, müşterilerin markaya ne kadar bağlı olduklarını ve markayı başkalarına tavsiye etme olasılıklarını ölçer. Bu, doğrudan müşteri memnuniyeti ve sadakati hakkında geri bildirim sağlar. Sadık müşteriler, genellikle daha fazla harcama yapar, uzun vadeli ilişkiler kurar ve markayı başkalarına tavsiye ederler.

Büyüme Potansiyelini Belirleme

Yüksek NPS skorları, müşteri memnuniyetinin ve sadakatinin yüksek olduğunu ve bunun da genellikle organik büyümeye katkıda bulunduğunu gösterir. Memnun müşteriler, ağızdan ağıza pazarlamanın en etkili aracı olabilirler.

Gelişim Alanlarının Tespiti

NPS anketleri, müşterilerin neden belirli bir puan verdiklerini açıklamaları için açık uçlu sorular içerir. Bu geri bildirimler, ürün veya hizmetlerdeki geliştirilmesi gereken alanları belirlemeye yardımcı olur.

Müşteri Odaklı Kültür

NPS ölçümleri, tüm şirketin müşteri memnuniyetine odaklanmasına yardımcı olur. Çalışanlar, müşterilerin geri bildirimlerine önem verir ve bu, müşteri odaklı bir kültürün oluşmasına katkıda bulunur.

Rakiplerle Karşılaştırma

NPS, sektördeki diğer şirketlerle karşılaştırma yapma olanağı sağlar. Bu, şirketin rekabetçi konumunu değerlendirmede yardımcı olabilir. Rakiplerle kıyaslama, şirketin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemede etkilidir.

Erken Uyarı Sistemi

Düşük NPS skorları, müşteri memnuniyetsizliğinin erken bir göstergesi olabilir. Bu, sorunların büyümeden önce tespit edilmesini ve çözüme kavuşturulmasını sağlar.

NPS, müşteri deneyimini ve sadakatini anlamak için basit ama etkili bir araçtır ve işletmelerin stratejilerini bu bilgiler ışığında şekillendirmelerine yardımcı olur.

İşlevlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, bugün bizimle iletişime geçin.

bottom of page